احمد صادقی: شهرداری غیر حضوری به خدمات شهری رسید
انتشار: مرداد 14، 1402
بروزرسانی: 29 آذر 1404

احمد صادقی: شهرداری غیر حضوری به خدمات شهری رسید


به گزارش ساختمان آنلاین\xa0به نقل از\xa0پایگاه اطلاع رس، شورای اسلامی شهر تهران، جلسه کمیته شهر هوشند با حضور احمد صادقی ریاست این کمیته، مصطفی نظری معاون خدمات شهری شهردار تهران، جه، مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، مختاری مدیرعامل سازمان بوستانها، صیادی مدیر عامل سازمان زیبا سازی ، نمایندگان مرکز نوسازی و تحول اداری، نمایندگان سازمان آتش نش،، شرکت ساماندهی مشاغل، سازمان بهشت زهرا(س) و سازمان پسماند شهرداری تهران با موضوع هوشمند سازی و تحقق شهرداری غیر حضوری در حوزه خدمات شهری برگزار شد.

در این جلسه احمد صادقی گفت: یکی از اولویت های این دوره مدیریت شهری در کنار اولویت هایی نظیر آلودگی هوا و ترافیک بحث تحقق شهرداری غیر حضوری است .

وی ادامه داد: البته باید در نظر داشت که ارایه خدمات غیر حضوری با الکترونیکی شدن فرایند ها بسیار تفاوت دارد، ی،ی اینگونه نباشد که ما به الکترونیکی شدن فرایند ها بسنده کنیم .

صادقی افزود: در همین راستا ،وم هوشمند سازی و ارایه خدمات غیر حضوری در حوزه ماموریت های شش گانه شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفته و همانطور که وعده داده بودیم امروز بسیاری از فرایند ها در سامانه شهر سازی غیر حضوری شده است.

وی افزود: یکی از حوزه ماموریتی شهرداری که محل مراجعه بسیار است حوزه خدمات شهری است و لذا این جلسه در راستای احصا ماموریت های این حوزه، کم و کاست ها و مشکلات و مشخص شدن اولویت ها تشکیل شده است.

صادقی ادامه داد: دیگر بر همگان مبرهن است که تحقق شهرداری غیر حضوری چه مزایایی دارد؛ از جمله کاهش ترافیک و تبع آن کاهش آلودگی هوا ، حذف امضاهای طلایی و به تبع آن کاهش فساد و لذا ضرورت تحقق این امر هر چه سریعتر باید در دستور کار باشد.

صادقی افزود: در همین زمینه و از سوی مرکز نوسازی و تحول اداری 130 خدمت شناسایی شده که امکان پیاده سازی سریع آن به صورت غیر حضوری وجود دارد و از این 130 خدمت 80 خدمت دارای سامانه است که 25 خدمت در حوزه خدمات شهری بوده و این جلسه حول محور این 25 خدمت است.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: البته نباید از نظر دور داشت که عدم اطلاع رس، صحیح و نبود پیوست رسانه ای یکی از ضعف های مدیریت شهری در این زمینه بوده است و باید براین امر برنامه ای مدون و تاثیر گذار در نظر گرفت.

وی ادامه داد: وقتی تمامی دستگاه های شهرداری با هماهنگی در حال اجرا و پیاده سازی یک اقدام مهم و عظیم هستند به طور حتم باید در این زمینه فرهنگ سازی نیز صورت گیرد و باید به اطلاع شهروندان نیز برسد چرا که گروه هدف در این موضوع

شهروندان هستند و هدف غایی و نهایی ما کاهش تردد و مراجعه شهروندان عزیز به شهرداری است.

در این جلسه همچنین نمایندگان سازمان ها و حوزه های زیر مجموعه معاونت خدمات شهری گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه هوشمند سازی و ارائه خدمات غیر حضوری ارایه دادند و مقرر شد در جلسه بعدی میزان تحقق و تعداد خدمات غیر حضوری به طور دقیق ارایه شود.

به این مطلب امتیاز دهید

<،on type="،on" id="copy-post-url" cl،="،on">لینک کوتاه


منبع: https://sakhtemanonline.com/social/%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C-4/